Skyscanner – trendy i kierunki na lato 2024

Skyscanner, jedna z najpopularniejszych wyszukiwarek lotów na świecie, opublikował najnowszy raport dotyczący trendów konsumenckich: kupujemy z większym wyprzedzeniem, latamy na krócej, a Palma de Mallorca i greckie wyspy są najczęściej wyszukiwanymi trasami w Europie.

Skyscanner miesięcznie obsługuje 100 mln klientów na całym świecie. W swoim najnowszym raporcie podzielił świat na trzy regiony: EMEA (Europa, Bliski Wschód i Afryka), AMER (Ameryka) i APAC (Azja i Pacyfik). Dla takich trzech regionów zestawiono dane przedstawione poniżej.

Booking window – planujemy z wyprzedzeniem

Klienci ze wszystkich regionów planują swoje wyjazdy z większym wyprzedzeniem niż w poprzednim roku. Jednak, to podróżni z regionu EMEA spieszą się z rezerwacjami najbardziej w skali globalnej. Udział zakupów powyżej 90 dni do wylotu, wynosi 37% i nieznacznie rośnie z roku na rok. Jedna trzecia klientów z regionu AMER kupuje bilety lotnicze dla odległych terminów (+90 dni), co interpretuje się jako powrót do trendów prepandemicznych . W rejonie APAC tylko co piąty konsument rezerwuje bilety lotnicze na więcej niż 90 dni przed wylotem. Najczęściej rezerwacje dokonywane są na 7-29 dni do wylotu.

Skyscanner

Wybór destynacji podkreśla regionalne preferencje

W regionie EMEA aż 53% podróżnych decyduje się na eksplorację Europy, co oznacza wzrost o prawie 4% w porównaniu z poprzednim rokiem. Południowo-wschodnia Azja również zyskuje na popularności, na znaczeniu traci Ameryka Północna.

Skyscanner

Podróżni z regionu AMER wykazują rosnące zainteresowanie połączeniami lokalnymi, Ameryką Południową i Północną Azją, kosztem Europy i Afryki.

Skyscanner

Podróżni z regionu APAC koncentrują swoją uwagę na destynacjach wewnątrzregionalnych. Wyraźny jest spadek zaisteresowania wyjazdów do Europy. Odzwierciedla to preferencję krótszych, bardziej budżetowych wakacji.

Skyscanner

Latamy na krócej

Region EMEA: destynacje hiszpańskie i greckie dominują w najpopularniejszych wyszukiwaniach Skyscanner. Z poza lokalnych (poza europejskich) destynacji najczęściej wyszukiwane są: Bangkok, Nowy Jork i Sydney. Na drugim miejscu pojawia się wynik „everywhere”. Oznacza to, że klient nie miał swoich sprecyzowanych preferencji i szukał atrakcyjnych destynacji w atrakcyjnych cenach. W kategorii najdynamiczniejszych destynacji – w raporcie nazwano je „top trending” (porównanie wyszukiwania 2023 i 2024) wyróżniają się: kanadyjska Victoria, indyjski Marmagao, Panama City, tajski Surat Thani, czy meksykański Tulum.

Palma de Mallorca

Konsumenci z regionu AMER najczęściej nie mają sprecyzowanych oczekiwań, szukają inspiracji do podróży w dobrych cenach. Jeśli już szukają konkretnie, to najczęściej są to destynacje longhaulowe: Tokyo, Rzym czy argentyńska ziemia ognista. To właśnie ta ostatnia destynacja jest „top trending” dla regionu AMER, razem z wspomnianym wcześniej Tokyo, czy hiszpańskim Madrytem.

Tokyo

W regionie APAC najpopularniejsze są destynacje europejskie i amerykańskie, jednak warto tutaj zwrócić uwagę na długości pobytów. Klienci z tego regionu najczęściej szukają destynacji longhaulowych na min. 2 tygodnie pobytu. W kategorii najdynamiczniej wyszukiwanych dominują 2 miasta chińskie (Shangai i Chengdu), 2 indyjskie (New Delhi i Ahmedabad), pojawia się również saudyjska Jeddah.

Londyn

Skyscanner zakończył swój raport informacją o rekordowym zainteresowaniu podróżami na początku roku. Wyszukiwarka stała się najszybciej rozwijającą się metawyszukiwarką w 2023 roku, a wzrost odwiedzin Skyscanner o 16% w porównaniu do 3% wzrostu rynkowego podkreśla jego uprzywilejowaną pozycję. Dane pochodzące z SimilarWeb opierają się na analizie globalnych sesji lotniczych. Analiza obejmowała 272 marki i 34 rynki, z okresu od 29 grudnia do 4 stycznia.